Skābeņu zupa ar tofu

Skābeņu zupā tradicionāli liekam kūpinātu gaļu un olu. Es izmēģināju kā būtu ar tofu (sojas sieru) un rezultāts ir garšīgs! Sanāca tā, ka mana mīļotā nopirka tofu ar kūpinājuma aromātu. Saldētavā savukārt bija aizķērušās pēdējās skābenes no vasaras. Tad nu iedomājos abas šīs lietas salikt kopā. Tradicionāli liek arī grūbas, bet lai zupa būtu bez glutēna, es izdomāju pievienot prosas putraimus, jo prosas paciņa man mājās stāv ilgi un es vēlaizvien nezinu, kur tos likt:)

Zupas sastāvdaļas

Zupas sastāvdaļas

Sastāvdaļas:

  • 250g tofu
  • 150g saldētu skābeņu
  • 50g prosas putraimu
  • 3 kartupeļi
  • 1 burkāns
  • 1 sīpols
  • 1 selerijas sakne
  • sāls pēc garšas

Gatavošanas laiks 40-45min

  1. Uzliekam katlā vārīties ūdeni (es izmantoju 3l katlu ar 2l ūdens, bet zupa sanāca diezgan bieza)
  2. Sagriežam sīkās šķēlītēs vai sarīvējam burkānu un sagriežam mazos kubiciņos selerijas sakni, metam iekšā
  3. Pārlejam prosas putraimus ar karstu ūdeni, atstājam uzbriest
  4. Kamēr burkāns un selerija vārās (~10min) griežam sīpolu, kartupeļus, tofu.
  5. Nolejam ūdeni no prosas un vēl vairākas reizes tos skalojam karstā ūdenī (tas lai noņemtu prosai piemītošo rūgtenumu)
  6. Liekam katlā vispirms prosas putraimus, tad sīpolus, tad tofu, un kartupeļus
  7. Visbeidzot pievienojam skābenes
  8. Kad kartupeļi gatavi, tad arī zupa ir gatava
Skābeņu zupa ar tofu

Skābeņu zupa ar tofu

bija aizķērušās